lördag 13 november 2010

Första snön - en kärlekshistoria


Till alla bilburna vänners förtret gick jag runt och småmyste i tisdags när snön vräkte ner (sorry!). Jag hade mina nya vinterstövlar på (filtfodrade Sorel - älskar!), vind- och vattentäta softshellkläder och öronlappsmössan stadigt hopknäppt under hakan. Rak motvind norrifrån och snö i ögonfransarna, men jag var torr och varm innanför mitt skal och tänkte "Let's go Canadian" där jag pulsade på hemåt.
Dagen efteråt insåg jag att jag varit ganska ensam i min förtjusning då jag fick höra talas om "åtta bussar i diket i Hovstabacken" och annat mindre kul.
Nu töar det rejält och barmarken kippar vattensjukt under mina steg. Men jag är redo för vinter, och kommer att bli lika barnsligt lycklig nästa gång jag drar upp rullgardinen och kan ropa till gossen: "Vakna! Det har snöat i natt!"
Ang. bilden: Ja, ja - jag vet att Fargo utspelar sig i Minnesota. Men bilden på Frances McDormand är så perfekt, så ser jag ut i vinter! (fast utan polismärkena...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar