onsdag 3 februari 2010

Apokalyps i pojkrummet

Nimrod the Mighty Hunter a.k.a. 'Det Tredje Mörkret'

När jag väckte gossen i morse var han djupt nere i en dröm. Han vaknade med ett ryck, stirrade på mig med oseende ögon och mässade:
”Där fanns tre stora mörker,
och när det tredje mörkrets förvandling var fullbordad skulle världen gå under.
Lyckligtvis fann jag ett sätt att bryta hans makt
– om jag bar honom i mina armar och lyfte honom upp mot ljuset
förvandlades han tillbaka till Nimrod”

*Rys* Jag delar tak med en 10-årig profet!


Fem minuter senare mindes han inte vad han sagt, bara att han hade haft en mardröm där vår katt Nimrod förvandlats till ett monster som hette ’Det tredje mörkret’.
”Det är konstigt med mardrömmar” sa han ”När man är inne i dem vill man komma ur dem, men eftersom man inte vet om att det är en dröm, så kan man ju inte det”
”Fast” sa han och tog en tugga skinkmacka ”Det här är inte den värsta mardrömmen jag haft. Det var när jag drömde att jag satt ensam i klassrummet och hade tre sidor med mattetal jag måste lösa…”

1 kommentar: