fredag 16 april 2010

Superheromum

Min favorit i ”Rymdens Hjältar” var alltid ”Dubbelflickan”, som kunde dela sig i två identiska personer när det behövdes. Och faktum är att jag som heltidsarbetande, ensamstående förälder har tränat upp lite av den förmågan!
Senast här om dagen när det vackra vädret lockade ut mig i joggingspåret efter jobbet trots att ett pressat kvällsschema med läxläsning, middagsmatlagning och sonens teknikskola låg framför mig.
”Läs läxan – jag tar ett varv i skogen!” hojtade jag åt gossen och sprang iväg. När jag kom hem var läxorna klara och jag ställde mig omedelbart framför spisen. Det går riktigt bra att stretcha baksidan på vaden medan man hackar bacon. Lårens framsida funkar däremot bättre när man rör i grytan...
Medan pastan kokade hann jag stretcha färdigt, plocka ur diskmaskinen, städa av diskbänken, duka och ta av mig löparskorna (- då kom jag på att parmesanosten skulle rivas också) Gossen åt sittande vid köksbordet, jag stående inne i badrummet medan jag blaskade av mig i handfatet så gott det gick (Carbonara trivs inte i duschen) Och –Voila! Vi hann i väg i tid den här gången också.
Duo Damsel är mitt mellannamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar